Vegetarisk Lasagne :)

Idag lagade jag vegetarisk lasagne och bjöd mina föräldrar på till middag. Vi gjorde detta i skolan för några veckor sedan och nu tänkte jag att jag skulle prova det hemma. Det är väldigt gott och enkelt! det går också ganska snabbat. så om man gillar tomat, spenat och keso så tycker jag verkligen att man ska prova detta!
Recept för två personer (dubbel sats för fyra) : 3 dl krossade tomater 1 gul lök 3 klumpar fryst bladspenat (finns att köpa på ica) 2 krm basilika 2 krm salt 1 msk tomatketchup 1 msk tomatpuré 1 krm malen vitpeppar 1 krm chilipulver/paprikapulver späd såsen med ½ till 1 dl vatten om det behövs 125 g keso 6-9 lasagneplattor (beror på hur stor form man har) formen smörjs med ca 1 tsk margarin Tillagning: 1. Sätt på ugnen på 225 grader. 2. Smörj en ungssäker form 3. Skala och hacka löken 4. Blanda tomaterna, spenaten och lökhacket med kryddorna i en kastrull. Tillsätt chilisåsen och låt såsen koka på svag värme i ca 5 min.sås 5. Häll 1dl sås i botten utav formen, varva sen med plattor, keso och åter igen sås. Avsluta med 1 del sås allra högst upp. 6. Toppa med den rivna osten. 7. Sätt formen i ugnen och låt den stå inne i 15-20 min.
(försökte lägga upp snyggt men misslyckades totalt... men det är iallafall jätte gott) :D


Kommentarer
hilma c:

måste göra!!! MumsMumsMums!! :D

Svar: Det måste du!! Eller så får vi gör det tillsammans när du kommer nästa gång!! :D
hannasfixochtrix.blogg.se

2013-02-25 @ 21:00:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasfixochtrix.blogg.se

Jag heter Hanna Johansson och är 15 år. Jag har ett stort intresse av att pyssla, allt ifrån att laga mat till att måla och sy. Här tänkte jag dela med mig av lite ideér och ge andra inspiration.

RSS 2.0