Gamla Trasiga Hörlurar Del 1, Armband :)

Har du gamla trasiga hörlurar hemma som bara ligger och skräpar? Då har jag några tips på vad man kan göra med de! Detta gå inte på iPhone hörlurar!
1. Ta fram hörlurarna och trassla upp de.
2. Klipp eller dra los den lilla spärren. (se bilden åven)
3. Dra isär hela hörlurarna så att sladdarna är separerade från varandra.
4. Klipp av kontakten. Klipp sedan av där det hårda börjar. Och spara sedan den delen med själva kontaktpinnen. (Ska användas i nästa pyssel!)
5. Klipp av hörsnäckorna.
6. Så nu är det bara sladdarna kvar.
7. Knyt en knut så hårt som möjligt!
8. Elda lite försiktigt på knuten (då smälter plasten ihop) så att det håller bättre.
9.Knyt enkla knutar som när man knyter vänskapsarmband, alltså vanliga knutar. Fortsätt till du fått önskad längd!
10. Avsluta med en knut.
Klart!
Hoppas ni förstog och vill testa detta! Bilderna är lite dåliga men men... Snart kommer del 2!
 


Kommentarer
Malin

Jättebra!

Svar: Tackar Malin! ;)
hannasfixochtrix.blogg.se

2013-02-26 @ 20:14:07
hilma c:

och jag som nyss slängde mina gamla D: Smart iaf :)

Svar: Haha, det får du tänka på till nästa gång! :) <3
hannasfixochtrix.blogg.se

2013-02-26 @ 20:47:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasfixochtrix.blogg.se

Jag heter Hanna Johansson och är 15 år. Jag har ett stort intresse av att pyssla, allt ifrån att laga mat till att måla och sy. Här tänkte jag dela med mig av lite ideér och ge andra inspiration.

RSS 2.0